أ.د. عبدالله سلطان حاصل على الدكتوراه في إدارة الأعمال من جامعة ولاية واشنطن في سنة 2008م والماجستير في إدارة الأعمال من جامعة ميسوري في سنة 2004م والبكالوريوس في الهندسة من جامعة ميسوري في سنة 2000م. هو أستاذ دكتور في قسم الإدارة والتسويق في جامعة الكويت. مؤسس لمختبر البحوث السلوكية في كلية العلوم الإدارية في جامعة الكويت. عضو في لجان أكاديمية مختلفة في جامعة الكويت وعضو في لجان تحكيم لمشروعات صغيرة ومتوسطة في الكويت. نشر أبحاث أكاديمية مختلفة في مجلات علمية عالمية محكمة (SCOPUS و JCR) و فاز بالعديد من الجوائز الأكاديمية في جامعة الكويت (جائزة جابر الأحمد للباحثين الشباب 2022-2023 و الباحث المتميز 2021-2022 و الملصق العلمي 2020-2021). ايضا حصل على دعم لعدد 8 مشاريع بحثية من جامعة الكويت (OVPR). هو معتمد من قبل برنامج إدارة تجربة العميل ومدرب معتمد لريادة الأعمال للصندوق الوطني للمشروعات الصغيرة والمتوسطة وبرنامج Shell-انطلاقة.
جامعة ولاية واشنطن – بولمن (2008)
-دكتوراه في العلوم الإدارية
-تخصص تسويق
-تخصص مساند في علم النفس الاجتماعي
جامعة ميسوري – كولومبيا (2004)
-ماجستير في العلوم الإدارية
-تخصص تسويق
-تخصص مساند في الإحصاء
جامعة ميسوري – كولومبيا (2000)
-بكالوريوس في الهندسة الميكانيكية
-تخصص مساند في الرياضيات
سلوك المستهلك
خدمة العملاء
تسويق الإستراتيجي
اتصالات التسويقية المتكاملة
إدارة وتسويق البيع بالتجزئة
بحوث التسويق
Scopus Citations 276, h-index 6
ORCID: 0000-0002-8853-3826
• Alzaid, M. N. and A. J. Sultan (2023), “The effect of service recovery experience on patients’ switching intentions and word of mouth in private hospitals in Kuwait: The mediation effect of patient commitment”, Journal of the Gulf and Arabian Peninsula Studies, Vol. 49, No. 190, 369-403.
• Sultan, A. J. (2023), “User engagement and self-disclosure on social media: The mediating effects of addiction and fear of missing out,” Journal of Economic and Administrative Sciences, 39(2), 382-399.
• Sultan, A. J. and A. M. Alfulaij (2022), “The impact of health and safety precautions on trust and commitment of parent and non-parent shoppers during the COVID-19 pandemic: Evidence from cooperative societies in Kuwait”, Journal of the Gulf and Arabian Peninsula Studies, 48(185), 1-39.
• Sultan, A. J. (2022), “Aligning employees’ work engagement and behavioral performance with internal branding: The missing link of employees’ perceived brand authenticity,” Journal of Financial Services Marketing, 27(3), 52-64 (5.6 CiteScore)
• Sultan, A. J. (2021), “Fear of missing out and self-disclosure on social media: The paradox of tie strength and social media addiction among young users,” Young Consumers, 22(4), 555-577 (5.9 CiteScore)
• Sultan, A. J. (2021), “Usage behaviors on Snapchat, Instagram, and WhatsApp: Between-group analyses,” International Journal of E-Services and Mobile Applications, 13(1), 45-59 (2.9 CiteScore)
• Sultan, A. J. (2020), “Employees’ service responsiveness and customer trust as determinants of relational switching costs for retail bank customers in Kuwait,” Arab Journal of Administrative Sciences, 27(2), 336-366.
• Sultan, A. J. (2020), “Contemporary product packaging is good, but beware of its negative effects: evidence from a nostalgic brand,” Arab Journal of Administrative Sciences, 27(1), 119-148.
• Sultan, A. J. (2019), “Identifying brand touchpoints to increase switching costs in the banking industry,” International Journal of Bank Marketing, 38(3), 718-736 (10.7 CiteScore, 6.3 Clarivate Analytics)
• Sultan, A. J. (2018), “Orchestrating brand touchpoints: The effects of staged customer experience on relational outcomes,” Journal of Services Marketing, 32(6), 777-788 (7.8 CiteScore, 6.2 Clarivate Analytics)
• Sultan, A. J. (2017), “Development and validation of a multidimensional scale for nostalgia proneness in Kuwait,” Arab Journal of Administrative Sciences, 24(1), 107-124.
• Sultan, A. J. (2014), "The role of discretionary corporate social responsibility (CSR) on employees’ philanthropy: Evidence from Kuwait," Arab Journal of Administrative Sciences, 21(1), 43-68.
• Muehling, D., D. Sprott, A. Sultan (2014), “Exploring the boundaries of nostalgic advertising effects: A consideration of childhood brand exposure and attachment on consumers’ response to nostalgia-themed advertisements,” Journal of Advertising, 43(1), 73-84 (11.2 CiteScore, 5.4 Clarivate Analytics)
• Sultan, A. J. (2014), “Addiction to mobile text messaging applications is nothing to “lol” about, “Social Science Journal, 51(1), 57-69 (4.7 CiteScore, 1.8 Clarivate Analytics)
• Sultan, A. J. (2012), “Consumer responses toward firms’ service recovery in Kuwait: Experimental manipulations of brand implicit image (BII),” Arab Journal of Administrative Sciences 19(1), 73-106.
• Sultan, A. J., J. Joireman, D. Sprott (2012), “Building consumer self-control: The effect of self-control exercises on impulse buying urges,” Marketing Letters 23(1), 61-72 (5.9 CiteScore, 2.5 Clarivate Analytics)
• Sultan, A. J. (2012), “Testing the boundary for sequential mitigation effect using an international sample: An individual difference in self-monitoring,” Academy of Marketing Studies Journal, 16(2), 1-15.